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  • "Los sents d'octòbre" per Micheu Chapduelh

    Micheu Chapduelh.jpgLe 21, Sainte-Ursule : « Per Senta-Ursula, L’estiu d’un mes recuola. » , Pour la Sainte-Ursule, l’été recule d’un mois.

    Le 25 , Saint-Crépin : « Per Sent Crespin, L’ajassa monta au pin ». Pour la Saint-Crépin, la pie monte au pin.

    « Per Sent-Miquèl, Las moscas perden un uèlh, Per Sent-Crespin, Se’n vei la fin. » Pour la Saint-Michel (29 septembre), les mouches perdent un œil. Pour la Saint-Crépin, on en voit la fin.

    Le 28, Saints Simon et Jude : « Per Sent-Jude,Ton trabalh ‘chabat, As pas mestier que t’ajude. »

    Pour la Saint-Jude, si tu as fini ton travail, tu n’as plus besoin de mon aide. A classer parmi les anti-proverbes… 

    « Per Sent-Simon, Mena a la fiera tos motons. » Pour la Saint-Simon, conduis tes moutons à la foire.

  • "Paraulas de Novelum" d'octobre vient de sortir

    Le n° 141 d'octobre (24 pages A4) de la revue trimestrielle 100% en occitan « Paraulas de Novelum » vient de paraître.

    Au sommaire  « La tòrna dau molin de Casalis » de Richard Bordes, «  Concerto per pissarata, seguida e fin » de Joan Ganhaire, les rubriques toponymie et patronymie de Joan Rigosta et des infos.

    Cette revue est vendue par abonnement, 4 n°s 15€ ou 8 n°s 25€, paiement par chèque à l'ordre de Novelum, centre socio-culturel, 95, route de Bordeaux, 24430 Marsac sur l'Isle.

     

  • « Concertò per pissarata », nouvelle de Joan Ganhaire

    joan ganhaire,concertò per pissarata,paraulas de novelumConcerto pour chauve-souris, c'est le titre du dernier policier du spécialiste occitan du genre qui paraît par épisodes dans la revue « Paraulas de Novelum ». Cette fois, nous suivons l'équipe du Comte Gaëtan Caüsac daus Ombradors, commissaire de police de son état, mélomane et sorte de cousin un peu déjanté du commissaire Darnaudguilhem, dans des aventures qui vont le conduire jusqu'à d'anciennes carrières pas loin de Maraval. Quò comença entau...

    « Era ben a l’ora, lo notari. Io era surtit sur lo balet quante aviá auvit brundir un motor a la grilha dau parc. Maugrat la comassa que m’aviá copat l’alen, m’era tornat engulhar la chamisa, que fau marcar bien quante un reçaup dau monde. Desjà que aviá nonmas los cortissons… Mestre Pradier surtet de sa veitura e demoret badant coma un lusert. Deviá aver la climatisacion dins sa Citroën e dins son viatge dempuei Maraval aviá obludat los 34 degrats qu’aviá indicat la meteò e que eran ben au rendetz-vos emb benleu dos o tres de mai. Gafet sa saqueta sus lo sieti arreir e trainet pas tròp per escambalar los degrats ente auriam segur pogut far cueire dau uòus. Lo faguí entrar dins la sorniera e la freschor dau all. S’i foitet coma un que se vai nejar sus la balisa sauvadoira. Creguí un moment que anava dire “filh de vessa , quala comassa”, mas un notari quò parla pas entau, e se contentet d’un cortès “a ! Fai bon qui dedins…Mossur Caüsac es aqui ?” Li montri dau det una de las tres belas pòrtas esculptadas que druben dins lo all. “Òc, es coma M. Scriabin…” Mestre Pradier faguet “a ? e ne’n a per longtemps ?” Un pitit moment li dissi. Tras la lorda pòrta, auviá las ersas sonoras que montavan, acompanhadas per un pianò de mai en mai violent, jurcinc’a quela demia seconda de silenci seguida de quel acòrd sublime que quitament io, pertant pas musicaire per dos sòus, me laissava frijolant. Lo podiá veire lo Caüsac, los punhs barrats, la testa esversada, los uelhs barrats, per çò que li serven sos uelhs, fasent mina de menar l’orquestre, cresent un moment èsser lo creator de quelas portadas genialas. E Polenc, e Gershwin… Me’n aviá fait veire e auvir, emb sa musica…»

    La seguida de legir leu sur aqueu blògue

    Denis Gilabert