Ok

En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation de cookies. Ces derniers assurent le bon fonctionnement de nos services. En savoir plus.

Rubrica en Oc - Page 459

  • Cronica de toponimia, per Joan-Claudi Dugros

    La Prunerie à Plaisance et à Marsac-sur-l'Isle (forme ancienne La Pruneyrie), Pruneyrie (La) au Pizou (forme ancienne Mayne de la Prunayrie en 1300).

    En occitan La Prunària, prononcé /lo prunario/, avec remontée de l'accent tonique. L'article La et le suffixe -ie font penser au nom de domaine du nom de personne Prunier, toujours en usage, mais on ne peut pas écarter l'hypothèse de l'occitan prunària, avec le sens de "terre plantée de pruniers", ce qui est le cas dans les toponymes La Prunarède à Fougueyrolles, Prunerède à Brouchaud, aux Eyzies (forme ancienne Mansus de la Prunareda, en 1462) et aussi La Pruneyrade à Saint-Médard d’Excideuil, en 1344.

    Joan-Claudi Dugros

  • Joan-Lois Orazio sur octele.com

    Joan-Lois Orazio est l'invité de l'émission "Escrivans" sur la télé 100 % occitane octele.com.

    Le botaniste y lit un extrait de son livre «Orquidèias salvatjas de Perigòrd» et y parle de ses motivations pour parler et écrire en langue occitane.

    A retrouver sur : http://www.octele.com/video-oc/escrivans/Ecrivans09-JLOrazioV2.html

  • "La musica m'a causida a jo!" çò-ditz Alidé Sans

    PA050318.JPGA l'occasion de la jornada occitana de ligason collègis e liceus a Perigüers lo 5 d'octòbre 2018, daus eslevas de 3esma daus collegis de La Coquilha e Sent-Abre an pogut far una intervista en occitan a la jòuna chantairitz venguda de la Vau d'Aran en Pireneus espanhòlas. Alidé donet un concert plan vivent coma son guitarista Paulin Courtial dins los vergiers de l'Espaci Culturau François Mitterrand.


    Q : Qual atge as e quantben de lengas parlas ?
    Ai 25 ans, parle l'occitan aranés , ma lenga de familha e lo catalan, l'espanhòu, las tres lengas oficalas en Vau d'Aran, mai lo francés e l'inglés.


    Q : Quora as començat d'aprener la musica ?
    Dempuei totjorn, en familha, a l'escòla enfantila. M'acompanhe a la guitarra e a l'accordeon, juegue de pianò tanben mas Paulin Courtial , que m'acompanha, es guitarista professionau.


    Q : Perqué as chausit la musica pusleu que lo dessenh, la dança... coma biais de t'exprimir ?
    La musica m'a causida a jo ! Aquò se faguet naturalament.


    Q : Perqué as chausit l'occitan e non pas una autra lenga ?
    Perque es la lenga meuna, pòde m'exprimir d'un biais mai sincere.


    Q : De que te ven l'inspiracion ? Coma fas per compausar ?
    L'inspiracion ven de l'experiencia de la vita. En generau, compause soleta, parte de la musica, lo texte ven apres, ne'n parle a Paulin e fasem los arranjaments ensemble.


    Q : Que pensa ta familha de ton engatjament per la musica ?
    Aquò es pas totjorn aisat perqué aquel trabalh balha pas tant de tranquilitat e de stabilitat financiara que non pas un autre.Son contents de veire que sei urosa de far çò que m'agrada.


    Q : Quals autras artistas t'influençan ?
    Silvana Estrada , d'America del Sud, Mireka, Berota Ingo.

    Denis Gilabert e los eslevas