Ok

En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation de cookies. Ces derniers assurent le bon fonctionnement de nos services. En savoir plus.

Rubrica en Oc - Page 124

  • La crosada contra los Albigés, per Joan-Claudi Dugròs lo 13 de junh au cafe òc de Lagulhac

    Messatge de Olivier Pijasson

    Adiussiatz monde de junh,

    E de'n quauqu'uns luòcs mai, per pas obludar degun.

    Per nòstra darriera rencontra de la prima, aurem lo plaser d'acculhir Joan-Claudi DUGRÒS que, en ligason emb lo livre de Katy Bernard sus Simon de Monfort e la crosada contra los Albigés, nos presentará lo eveniments que toqueren lo Perigòrd.

    L'intervencion de Joan-Claudi se debanará en dos temps :

      - Prumiera partida, avant lo sopar, sus la crosada en general,

      - Segonda partida, après sopar, sus sos ressons que toqueren lo Perigòrd.

    Dubertura de la pòrta per las 7 oras de l'enser, Trempa Sopa.

    Coma d'avesat, portatz vòstra 'sieta e vòstres cuberts emb quauquas gigonhariàs per los emmarlicar.

    En français, la soirée sera identique.

    Bona fin de setmana a totas e tots e a dimars entrant

  • Cronica de toponimia e patronimia per Joan-Claudi Dugros

    Hypocoristique de Nicolas

    Premier volet de la série de Jean-Claude Dugros sur les suffixes ou diminutifs au prénom de Nicolas ( Nicolau en occitan).

    À la fin du Moyen-Âge, la légende de saint Nicolas, évêque de Myre, au sud-ouest de l’actuelle Turquie, au 4ème siècle après J.-C, était tellement répandue que le nom de baptême Nicolas rivalisait avec celui de Jean.

    On le trouve dans notre toponymie, en français : Nicolas à Saint-Saud-Lacoussière et en occitan: les Nicoulauds (prononcé / ley nicoulaou/) à Lanquais en 1755.

    Et bien entendu, sous forme de nombreux hypocoristiques (formes affectives), dans Mascolet à Saint-Crépin-et-Carlucet où l’on reconnaît l’occitan mas qui désigne « une métairie, une ferme » et Colet, diminutif avec aphérèse de Nicolet, lui-même diminutif de Nicolau (Nicolas). Le prénom Colette en est issu. 

    Nous relevons de nombreux prénoms Nicolau dans les registres du Moyen-Âge. Mais aussi, avec un autre diminutif de Nicolau, Nicoló (prononcer /nicoulou/), comme Nicoló Faure, habitant de Bergerac, en 1379, encore présent aujourd’hui à Saint-Astier sous la forme Le Nicoulou. Peut-être Nicouraud à Montpeyroux.

  • Queste diumenc sur Meitat-chen, meitat-pòrc...

    Nicolas Peuch animator MCMP.jpgL'animator Nicolas Peuch nos infòrma que lo convidat de l’emission dau diumenc 4 de junh 2023  a 11 oras sur França Blu Perigòrd sera Laurença Salles-Villard de l’Agença culturala Dordonha Perigòrd per l'eveniment "Paratge" que se debanara lo 17 de junh au chasteu de Bordelha.

    Meitat chen , Meitat pòrc , chasque diumenc a 11 oras  sur França Blu Perigòrd!

    Per escotar l'emission en directe o en redifusion, clicar sur lo ligam: França Blu Perigòrd

    Veiqui lo ligam vers los sites de Nicolas Peuch:  https://www.nicolaspeuch.com/ e https://fr-fr.facebook.com/nicolas.peuch